بسیج کارکنان دانشگاه شریف

اَللّهُمَّ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ

بسیج کارکنان دانشگاه شریف

اَللّهُمَّ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ

این وبلاگ محل عبور و نگاه کسانی است که در سایه‌سار شجره‌ طیبه‌ی بسیج‌ هستند و ضربان دلشان با یاد حضرت روح الله (ره) و شهدا می‌زند.

قدمتان سبز
هر کس لحظه‌ای از وقتش را صرف این صفحات می‌کند و در دلش نام و یاد امام و شهدا موج می‌زند، صلواتی بدرقه‌ی روح معراجی‌شان کند.

همایش تحکیم خانواده - تربیت مذهبی فرزندان

دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۱ ب.ظ


همایش تحکیم خانواده  به منظور ارتقای علمی و فرهنگی کارکنان تاکنون در دو سال اخیر  برگزار گردیده است.

محور های اصلی همایش اول که در سال 92 برگزار گردید، تحکیم بنیاد خانواده از دیدگاه اسلام، اشتغال زنان و آسیبها ، اشتغال زنان و راهکارها بود.

سرکار خانم همیز ، استاد دانشگاه ، در  سخنرانی پربار خود راهکارهایی برای پویایی خانواده زنان شاغل به تصویر کشیدند. ایشان با تاکید بر اینکه لازمه زندگی موفق داشتن حس همزبانی و همدلی بین اعضای خانواده است، ابراز داشتند خانمها باید «خوب همسرداری» را در اولویت برنامه های زندگی خویش قرار دهند. همچنین یکی از راهکارهای مهم برای مدیریت زمان را «تقسیم نقشها» در خانه عنوان نمودند.

محور اصلی همایشی که در سال 93 برگزار گردید، نقش موثر زنان شاغل در امور فرهنگی خانواده بود. در این همایش دکتر اسدی گرمارودی استاد دانشگاه صنعتی شریف ابتدا نقش خانواده را تبیین نموده و آن را  از نقش  عالم ربانی موثرتر برشمردند. سپس به تعریف فرهنگ در خانواده پرداختند. و «راضی نگه داشتن خدا» در روابط خانوادگی را،  به عنوان یک اصل مهم فرهنگی بیان نمودند.



در سال جاری نیز به امید خدا همایش خانواده در تاریخ 22 مهر ماه برگزار خواهد گردید. محور اصلی همایش امسال تربیت مذهبی فرزندان خواهد بود. به منظور مشخص شدن اهمیت این موضوع به احادیث زیر توجه فرمایید.

رسول اکرم به تعدادی از کودکان نگاه کرد، سپس فرمود: وای بر فرزندان آخر‌الزمان از پدرانشان. عرض شد یا رسول الله از پدران مشرک آن‌ها؟ فرمود: نه بلکه از پدران مسلمانشان که هیچ چیز از فرائض مذهبی را به آنان نمی‌آموزند و اگر خود فرزندان پاره‌ای از مسائل دینی را فرا گیرند آن‌ها را باز می‌دارند و تنها به این قانع هستند که فرزندانشان متاع ناچیزی از دنیا بدست آورند، من از این قبیل پدران بری هستم و آنان نیز از من بیزارند.

مستدرک الوسائل، ج 2، ص 625

امام باقر - علیه السلام - فرمود:

حفظ اطفال از خطرات و انحراف‌ها در صلاحیت و شایستگی (وظیفه) پدران آن‌ها است.

«بحار الانوار، ج 15، ص 178»


برگزاری برنامه‌هایی از این دست و با هدف ارتقاء فرهنگی و فکری کارکنان می تواند آینده روشنی را برای مادران و همسران پویای این سرزمین فراهم سازد که همانا این روشنی به رشد و شکوفایی نهاد خانواده و به دنبال آن جامعه خواهد انجامید. 

حضور موثر شما عزیزان و انتقادات و پیشنهاداتتان گامی موثر در پیشبرد اهداف ما خواهد بود.


لازم به ذکر است مسابقه عکاسی با این موضوع نیز در حال برگزاری است که عکسهای ارسالی در آن روز به نمایش  درخواهد آمد و به بهترین عکس جایزه تعلق خواهد گرفت.


بسیج کارکنان دانشگاه شریف

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۳
بسیج کارکنان دانشگاه صنعتی شریف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی