بسیج کارکنان دانشگاه شریف

اَللّهُمَّ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ

بسیج کارکنان دانشگاه شریف

اَللّهُمَّ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ

این وبلاگ محل عبور و نگاه کسانی است که در سایه‌سار شجره‌ طیبه‌ی بسیج‌ هستند و ضربان دلشان با یاد حضرت روح الله (ره) و شهدا می‌زند.

قدمتان سبز
هر کس لحظه‌ای از وقتش را صرف این صفحات می‌کند و در دلش نام و یاد امام و شهدا موج می‌زند، صلواتی بدرقه‌ی روح معراجی‌شان کند.

💠رابطه سحر خیزی با کار روزانه

سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۷ ق.ظ

💠رابطه سحر خیزی با کار روزانه

#کار_واجب_یا_مستحب

💠برای این که انسان هم حضور خود را در متن جامعه حفظ کند و هم سرگرمی فراهم نکند تا موفق به #سحر_خیزی شود توصیه کرده اند که انسان کار را در حدّ ضرورت و لزوم، انجام دهد و کاری که می کند #واجب و یا #مستحب باشد و وقتی هم در کاری وارد میشود بگوید: (رب أدخلنی مدخل صدق وأخرجنی مخرج صدق)[4]؛

💠انسان باید طوری باشد که در هر کاری وارد میشود بگوید: خدایا! به نام تو #صادقانه وارد میشوم، و از هر کاری که بیرون می‌آید بگوید: خدایا! به نام تو خالصانه از این کار رخت بر میبندم؛ یعنی با دست پر و نتیجه درست از این کار بیرون می‌آیم.

#کار_حرام_یا_مکروه

💠روشن است که انسان در مورد کار #حرام یا #مکروه نمیتواند بگوید: (رب أدخلنی مدخل صدق)؛ چنانکه کار حرام و مکروه، پایان صادق و خالصی ندارد تا در باره آن (وأخرجنی مخرج صدق) گفته شود.

💠 هر کاری که انسان شروع میکند باید به گونه‌ای باشد که در آغاز آن بتواند بگوید: (بسم الله الرحمن الرحیم) و آن کار، واجب یا مستحب است. این که گفتند هنگام ورود در کار و آغاز عمل، نام خدا را فراموش نکنید؛ یعنی نام خدا کلید واجب و مستحب است؛ زیرا کار حرام و مکروه را نمیشود به نام خدا انجام داد.


🗂[1] ـ بحار، ج 86، ص 237. 
🗂[2] ـ مفاتیح الجنان، اعمال شب جمعه و شب عید فطر. 
🗂[3] ـ سوره نور، آیه 35. 
🗂[4] ـ سوره اسراء، آیه 80.

🗂مراحل اخلاق در قرآن صفحه 270


#مراحل_اخلاق_در_قرآن
#تفسیر_موضوعی_قرآن
#آیت_الله_جوادی_آملی

📲 @nashresrair
🌐 www.nashresra.ir
◀️ ارتباط با ما:
@nashresra_ad

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۹
بسیج کارکنان دانشگاه صنعتی شریف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی