بسیج کارکنان دانشگاه شریف

اَللّهُمَّ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ

بسیج کارکنان دانشگاه شریف

اَللّهُمَّ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ

این وبلاگ محل عبور و نگاه کسانی است که در سایه‌سار شجره‌ طیبه‌ی بسیج‌ هستند و ضربان دلشان با یاد حضرت روح الله (ره) و شهدا می‌زند.

قدمتان سبز
هر کس لحظه‌ای از وقتش را صرف این صفحات می‌کند و در دلش نام و یاد امام و شهدا موج می‌زند، صلواتی بدرقه‌ی روح معراجی‌شان کند.

 

چکیده:

امام مهدی(عجل الله فرجه)در قرآن به سه صورت یاد شده است؛

قرآن گاه به طور مستقیم، آینده حیات بشر در زمین و دوران امام مهدی (عجل الله فرجه) را وصف کرده و

گاه ضمن تمثیل به پدیده هایی در عالم طبیعت به او اشاره کرده و

گاه در قالب ذکر سرگذشت پیشینیان برخی حقایق درباره امام مهدی (عجل الله فرجه) و دوران ظهور ایشان را بیان نموده است.

حکمت یادکرد امام مهدی(عجل الله فرجه) در قرآن این است که دوران ظهور او، روزگار تحقّق غایت خلقت و برآمدن آرمان رسولان است و انسانها موظفند برای برپایی ظهور او تلاش نمایند. آیات قرآن و روایات معصومان برای دریافت حقایق مهدوی منظرهایی را در سرگذشت پیشینیان ، به روی ما گشوده که با نگریستن از آن منظرها پیامهای بیشتری درباره امام مهدی (عجل الله فرجه) از قرآن دریافت می گردد.

این پژوهش ضمن تبیین این منظرها، روش نویی برای دریافت حقایق قرآنی بنا نهاده و با استفاده از این روش در محدوده آیات قصص پیامبران الهی با محوریت رسولان اولوالعزم، سعی نموده تا بر امکان و یا ضرورت بسیاری از مسائل در سیره امام مهدی (عجل الله فرجه) استدلال و از درستی پیام روایات آن دفاع کند. مسائلی چون پنهانی ولادت، غیبت، طول عمر، شدّت ابتلائات در آستانه ظهور، جدا شدن بدان از نیکان ، عذاب بدان و نجات نیکان دوران، تشکیل جامعه توحیدی صالحان.

دانلود مقاله

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۷
بسیج کارکنان دانشگاه صنعتی شریف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی