بسیج کارکنان دانشگاه شریف

اَللّهُمَّ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ

بسیج کارکنان دانشگاه شریف

اَللّهُمَّ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ

این وبلاگ محل عبور و نگاه کسانی است که در سایه‌سار شجره‌ طیبه‌ی بسیج‌ هستند و ضربان دلشان با یاد حضرت روح الله (ره) و شهدا می‌زند.

قدمتان سبز
هر کس لحظه‌ای از وقتش را صرف این صفحات می‌کند و در دلش نام و یاد امام و شهدا موج می‌زند، صلواتی بدرقه‌ی روح معراجی‌شان کند.

✅ازدواج تنها عبارت از اجتماع مذکر و مؤنث نیست..!

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۵۷ ب.ظ


✅ازدواج تنها عبارت از اجتماع مذکر و مؤنث نیست..!


💠جریان #ازدواج آن‌طوری که وجود مبارک رسول گرامی(ص) به ما فرمودند یک صبغه #ملکوتی دارد؛ یک وقت است کسی تنها ازدواج را از باب #اجتماع مذکر و مؤنث تلقّی می‌کند که این در گیاهان و حیوانات هم هست در حالی که ازدواج تنها عبارت از اجتماع مذکر و مؤنث نیست ازدواج همان است که وجود مبارک حضرت فرمود: «من تزوّج فقد أحرز نصف دینه» دستور دینی ازدواج صبغه ملکوتی دارد و آن است که انسان می‌سازد.


💠ذوات مقدس ائمه اطهار علیهما السلام یک شخصیت #حقیقی دارند و یک شخصیت #حقوقی، شخصیت حقیقی اینها همان فرزندان شناسنامه‌ای اینهاست اما شخصیت حقوقی اینها همان است که وجود مبارک پیغمبر درباره خودش و وجود مبارک حضرت علی(علیهما الصلاة و علیهما السلام) فرمود:

💠 من و علی‌بن‌ابیطالب پدران این امّتیم. انسان وقتی بالغ نیست شناسنامه او را پدر و مادر او می‌گیرند ولی وقتی بالغ شد شناسنامه‌اش را باید خودش بگیرد. حضرت فرمود من و #علی_بن‌_ابیطالب حاضریم شما را به فرزندی قبول کنیم شما بیایید فرزند ما بشوید از آن به بعد اگر کسی فرزند اینها شد همان‌طوری که درباره سلمان گفته شد #سلمان محمّدی یا #اباذر محمّدی گفته می شود فلان شخص محمّدی است یا علوی است و این راه باز است و اختصاصی به سلمان و اباذر و اینها ندارد. ا

💠گر کسی به دستورهای اهل بیت(ع) عمل کند و از علوم اینها استفاده کند فرزند آنان است. االبته سیادت یک حکم فقهی دارد که آن سر جایش محفوظ است.

✅در فراگیری علم، قناعت جایی ندارد

💠عزیزانی که در حوزه تدریس و یا تحصیل می‌کنید تا نفس می‌کشید باید درس بخوانید، آدم نباید بگوید من فارغ‌التحصیل شدم! همین که انسان گفت در روایات و کلمات بزرگان دینی ماست که «اُصیبت مقاتله» این مُرده است لذا ما تا نَفَس می‌کشیم باید با قلم و کتاب باشیم یا درس بخوانیم یا درس بگوییم یا بحث بکنیم یا پژوهش وگرنه آنچه خواندیم از یادمان می‌رود و مردم هم احتیاج دارند به کسی که آنها را بالا بیاورد .


💠بعضی مثل معدن دیگر هستند هر کسی یک استعدادی دارد یک روحیه خاصی دارد برابر آن استعداد آن روز باید تلاش و کوشش بکند اگر کسی استعداد زرّین داشت حیف است که خود را وقف یک گروه خاصی بکند اگر در خودش این عطش و استعداد را حس می‌کند این نباید یک لحظه آرام باشد.


💠 البته ممکن است کسی در #حوزه باشد و #شهرتی داشته باشد تدریس بکند ولی آن‌که در یک روستای دورافتاده قربة الی الله دارد بچه‌ها و جوان‌ها را هدایت می‌کند او برنده شود حساب #آخرت جداست این به #خلوص برمی‌گردد «انّ الغنی و الفقر بعد العرض علی الله» فرمود حساب آخرت اشتباه نشود «انّ الغنی و الفقر بعد العرض علی الله»

💠 اما ما در مسائل #دنیا یک وظیفه‌ای داریم اگر کسی استعداد خوبی دارد این حتماً باید در مملکت خودش خدمت بکند اگر کسی در کنکور شاگرد اول شد این حتماً باید به این آب و خاک خدمت کند این مدیون خون #شهداست، این مدیون #امام است، این مدیون #مردم این سرزمین است، این مدیون #پدر و #مادرش است اگر فوراً برود جای دیگری خدمت کند این به امانت الهی عمل نکرده است این وظیفه دنیای ماست اما حالا چه کسی برنده است چه کسی برنده نیست این همان که گفتند.

📆۱۳۹۵/۰۶/۱۳ 
#آیت_الله_جوادی_آملی

📲 @nashresrair
🌐 www.nashresra.ir
◀️ ارتباط با ما:
@nashresra_ad

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۳۰
بسیج کارکنان دانشگاه صنعتی شریف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی