بسیج کارکنان دانشگاه شریف

اَللّهُمَّ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ

بسیج کارکنان دانشگاه شریف

اَللّهُمَّ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ

این وبلاگ محل عبور و نگاه کسانی است که در سایه‌سار شجره‌ طیبه‌ی بسیج‌ هستند و ضربان دلشان با یاد حضرت روح الله (ره) و شهدا می‌زند.

قدمتان سبز
هر کس لحظه‌ای از وقتش را صرف این صفحات می‌کند و در دلش نام و یاد امام و شهدا موج می‌زند، صلواتی بدرقه‌ی روح معراجی‌شان کند.

وَ لَن تَجِدَ مِن دُونِهِ مُلْتَحَداً

پنجشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۱۳ ق.ظ


⭕️ #ترامپ و امثال او همواره حرف می زنند و تهدید می کنند، اما ذات اقدس الهی در سوره مبارکه حشر، به خود پیامبر فرمود شما یادتان رفته که #کوخ_نشین بودید آنها #کاخ_نشین!؟ شما نسیه می‌خواستید به شما نسیه نمی‌دادند، تو ای پیغمبر و همه همراهانتان باید حواستان جمع باشد:

💠 ﴿هُوَ الَّذِی أَخْرَجَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ مِن دِیارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنتُمْ أَن یخْرُجُوا وَ ظَنُّوا أَنَّهُم مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم مِنَ اللَّهِ﴾💠

♦️ فرمود شما که انقلاب کردید در مدینه باید یادتان باشد یک کاخ‌نشینی در قبال شما قرار داشت به نام یهودی‌های #خیبر. شما کوخ‌نشین بودید، نه شما فکر می‌کردید که دست بالا داشته باشید، نه دشمنانتان فکر می‌کردند که فرار کنند:

💠﴿مَا ظَنَنتُمْ أَن یَخْرُجُوا وَ ظَنُّوا أَنَّهُم مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم مِنَ اللَّهِ﴾💠

♦️شما فکر نمی‌کردید که کاخ‌نشین برود و کوخ‌نشین بماند! با چه معیاری اینها برود و فرار کنند؟ اینهایی که نسیه به شما نمی‌دادند! نه دوست فکر می‌کرد نه دشمن، هم آنها فکر می‌کردند که می‌مانند، هم شما فکر می‌کردید که رفتنی نیستند، ولی دیدید که ما این کار را کردیم. این همان خداست، جریان انقلاب هم واقع همین طور بود. تمام ارتش زیر پوشش #آمریکا بود. تمام قدرت‌ها مال آنها بود. دیدید یک روزه حل شد.

♦️خداوند در قرآن فرمود به اینکه یک عده هستند که می‌گویند #قدرت #حق می‌آورد:

💠 ﴿قَدْ أَفْلَحَ الْیَوْمَ مَنِ اسْتَعْلی﴾ 💠

🔸هر کس مقتدر است حق با اوست! 
🔸الآن آمریکا چرا خودش را ذی‌حق می‌داند؟ 
🔸امضا می‌کند بعد زیر امضا می‌زند؟ 
برای اینکه می‌گوید قدرت، #حق می‌آورد! در بخش‌های فراوانی از قرآن کریم دارد که با اینها مبارزه کنید، نه برای اینکه #کافر هستند، می‌شود با کافر کنار هم زندگی کرد؛

♦️ اما اینها کسانی هستند که ﴿لاَ یرْقُبُونَ فِی مُؤْمِنٍ إِلّاً وَ لاَ ذِمَّةً﴾ إِل و ذمّه یعنی تعهد، یعنی امضا، یعنی #برجام. گفت اینها این جوری هستند؛ امروز امضا می‌کنند فردا زیر امضا می‌زنند. اینها اهل #میثاق و #کنوانسیون و امضا و #تعهد و اینها نیستند لذا با اینها نمی‌شود زندگی کرد. با این منطق شما چگونه می‌خواهید زندگی کنید؟حالا که افتادیم و داریم مبارزه می‌کنیم باید به یک جایی تکیه کنیم، باید به خدا تکیه کنیم.

♦️ما در راه مقابله با این دشمنان باید به یک جایی تکیه کنیم. ملتحد یعنی تکیه‌گاه، فرمود: ﴿وَ لَن تَجِدَ مِن دُونِهِ مُلْتَحَداً﴾، یک سنگرگاهی وجود دارد به نام خدا، لذا ایمانمان، این را باید حفظ بکنیم، نه بیراهه برویم، نه راه کسی را ببندیم، مواظب باشیم که نظام آسیب نبیند.

♦️ نگذاریم جامعه ملتهب بشود، اینکه بازار ملتهب بشود و به واسطه آن جامعه ملتهب بشود، درست نیست. حالا که داریم با دشمنان و مشکلات مبارزه می‌کنیم باید به یک جایی تکیه کنیم و در قرآن فرمود یک تکیه‌گاه و سنگر بیشتر نیست و آن خداست: ﴿وَ لَن تَجِدَ مِن دُونِهِ مُلْتَحَداً﴾ و وجود مبارک امام رضا فرمود ما شرط این سنگر هستیم. «وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا». ما این راهمان مشخص است.

 


📆دیدار جمعی از کارگزاران نظام با آیت الله جوادی آملی
📆97-5-08
#آیت_الله_جوادی_آملی

🌐 Nashresra.ir
📱 @nashresrair
◀️ ارتباط با ما:
@nashresra_ad

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۸
بسیج کارکنان دانشگاه صنعتی شریف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی