بسیج کارکنان دانشگاه شریف

اَللّهُمَّ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ

بسیج کارکنان دانشگاه شریف

اَللّهُمَّ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ

این وبلاگ محل عبور و نگاه کسانی است که در سایه‌سار شجره‌ طیبه‌ی بسیج‌ هستند و ضربان دلشان با یاد حضرت روح الله (ره) و شهدا می‌زند.

قدمتان سبز
هر کس لحظه‌ای از وقتش را صرف این صفحات می‌کند و در دلش نام و یاد امام و شهدا موج می‌زند، صلواتی بدرقه‌ی روح معراجی‌شان کند.

متمم میقات ...

دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۱۷ ق.ظ


🔷 شاید [از نظر فضیلت] هیچ ده شب متوالى مثل این ده شب وجود ندارد البته تک شب افضل وجود دارد، مثل شب قدر، ولى مقصود ما ده شب متوالى است..

🌹 موسى در اول ذى‌القعده به میقات الهى رفت و و به اصطلاح یک نوع خلوت سى شبى با خداى خودش داشت، ولى مثل اینکه در آن سى شب نتوانست به پایان برساند، [لذا] تکمیل شد به ده شب دیگر و شد چهل شب، یک اربعین. آن ده شبى که با آن تکمیل شد، همین ده شب اول ذى‌الحجه بود.

🔷 و لهذا در اخبار و روایات ما نمازى وارد شده در کتاب‌هاى دعا مثل مفاتیح هم هست. که در دهه اول ذى‌الحجه بین نماز مغرب و عشاء خوانده مى‌شود و در آن بعد از «حمد» و «قُلْ هُوَ اللَّهُ» این آیه خوانده مى‌شود: وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخِیهِ هارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ.

🌹در کتاب‌هاى دعا هم براى این شب‌ها آداب خاصى هست و اهل معنا معتقدند که در این شب‌ها آثار خاصى هست که در شب‌هاى دیگر نیست.

📚 استاد شهید مطهری، آشنایی با قرآن، ج 13، ص 67

@motahari_ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۲
بسیج کارکنان دانشگاه صنعتی شریف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی